.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس جمهور: فلسفه وزارت خدمت به مردم است

رئیس جمهور امشب با شرکت در گفتگوی زنده تلویزیونی از شبکه یک سیما به تشریح روند انتخاب و معرفی اعضای کابینه دهم پرداخت.


به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌آقای احمدی نژاد در آغاز و در آستانه ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی برای تعالی و نزدیک شدن به خدا بیان کرد و گفت: ماه رمضان هدیه استثنایی الهی به بشر است.

رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که وزیر از نظر شما چه ویژگی ای دارد و شما چه انتظاراتی از وزرا دارید گفت: از سخت ترین مراحل کار رئیس جمهور انتخاب وزراست.

وی اضافه کرد: تشخیص نیازهای روز که باید با تحلیل و دریافت روشن از نیازهای کشور همراه باشد و همچنین انتخاب افراد متناسب با این نیازها از میان خیل خوبان کار بسیار مشکلی است.

آقای احمدی نژاد گفت: باید روندی را انتخاب کرد که حداکثر اطلاع از خوبان و افراد متناسب برای پست وزارت را به دست آورد و سپس به ارزیابی آنان پرداخت.

رئیس جمهور اضافه کرد: در ادامه باید افرادی را بر اساس نیاز کابینه انتخاب و سپس آن افراد را برای پذیرش مسئولیت قانع کرد.

وی گفت: گروه کاری باتجربه و امینی در این مدت زحمت کشیدند و حتی بسیاری از وزرای دولت نهم افراد شایسته برای پست وزارت را معرفی کردند.

آقای احمدی نژاد افزود: فلسفه وزارت خدمت به مردم است و وزیر یعنی کسی که خود را خدمتگزار و نوکر مردم بداند.

رئیس جمهور: وزرا باید به اصول و آرمان های ملت ایران وفادار باشند

رئیس جمهور گفت: افرادی که برای کابینه انتخاب می کنیم باید انسان هایی مومن، پاک، ساده زیست، شجاع، اهل تصمیم گیری و خدمت و به اصول و آرمان های ملت ایران وفادار باشند.

مجری پرسید: شما در انتخاب چنین شخصیت هایی که اکنون اسامی آنها نهایی شده است چه مراحلی را طی و چه شاخص هایی را تعیین کرده اید؟ آیا این افراد در هر سمتی شایسته ترین هستند و افراد دیگری که به دلایلی کنار گذاشته شده اند شایستگی هم داشته اند؟

رئیس جمهور در پاسخ گفت: معنای اینکه برخی از کابینه کنار می روند این نیست که آدم های بد یا ناتوانی هستند، اینطور نیست؛ یا فردی که جدید آمده است حتما به لحاظ کارآمدی از آنها کارآمدتر نیست.

آقای احمدی نژاد افزود : ما مجموع شرایط را در نظر می گیریم و انتخاب می کنیم و لزوما انتخاب من به معنای بهترین انتخاب عالم نیست چون بالاخره ما این افراد را با تشخیص و توان خودمان از میان 70 میلیون که حداقل بیست میلیون آنها آدم هایی هستند که توانایی قابل عرضه دارند انتخاب کرده ایم .

رئیس جمهور اضافه کرد: اصلا شناسایی از میان بیست میلیون نفر نشدنی است.

وی افزود: ما هم اعلام عمومی کردیم، حتی از مجلس شورای اسلامی خواستم که پیشنهاد کنند که عده بسیاری پیشنهادهای خوبی دادند همچنان که در دانشگاه ها و مراکز عمومی اعلام کردیم و افراد مختلفی را پیشنهاد دادند .

آقای احمدی نژاد اضافه کرد : از خود وزرا و هر جایی که امکان مشارکت در این تصمیم گیری بود خواستیم که افرادی را معرفی کنند و عده زیادی معرفی شدند که خواهم گفت که در برخی انتخاب ها برای یک انتخاب چند نفر را بررسی کردیم و از بررسی تعداد بسیاری افراد، بالاخره به یک شخص رسیدیم .

وی با اشاره به معیارهای سه گانه برای انتخاب وزرا افزود: بر اساس صلاحیت های عمومی فرد، کسی را که انتخاب می کنیم باید انسانی مومن، پاک، مردمی، ساده زیست، شجاع و اهل تصمیم گیری باشد.

رئیس جمهور اضافه کرد : بر اساس میثاقی که با همکارانمان می بندیم این افراد باید کسانی باشند که خود را وقف خدمت به مردم کنند و به اعتقادات ملت ایران وفادار و آزاده باشند .

وی گفت : این افراد نباید به این یا آن دسته تمایل داشته باشند تا بتوانند خود را وقف خدمت به مردم کنند و به اصول جمهوری اسلامی مقید و مومن باشند.

احمدی نژاد کارآمدی وتخصص را از دیگر ویژگی های لازم عنوان و اضافه کرد: این افراد باید بتوانند بار را از دوش دولت وکشور بردارند یعنی توانمند و متخصص باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه سعی کرده ایم متخصصان را انتخاب کنیم افزود: البته همیشه فاصله ای میان تخصصان نظری و دانشگاهی با حوزه عمل وجود داشته است ولی سعی کرده ایم در این زمینه هم اینها را به هم نزدیک کنیم.

رئیس جمهور: همگرایی در کابینه ضروری است

رئیس جمهور همگرایی و وجود اراده در کارهای جمعی را در میان اعضای کابینه مهم و ضروری دانست.

آقای احمدی نژاد در ادامه مصاحبه زنده تلویزیونی با بیان اینکه متوسط توان کابینه دهم بالاتر از کابینه نهم خواهد بود گفت: کابینه دهم یک گام جلوتر از کابینه نهم است و کابینه نهم نیز با کابینه های قبلی فاصله زیادی دارد.

وی با تأکید بر اینکه دسته سوم ویژگی های وزیران و اعضای کابینه در برخی جاها تعیین کننده است افزود: معیارهای دسته سوم سرنوشت دولت را رقم می زند و آن همگرایی و اعتقاد داشتن به روح کار جمعی است.

رئیس جمهور گفت: برخی فکر می کنند که کابینه 21 یا 30 جزیره جدا از هم است اما اصلاً این گونه نیست.

وی افزود: درست است که در قانون برای هر وزیر تکالیفی تعیین شده اما این تکالیف 50 سال پیش نوشته شده است و هم اکنون بسیاری از مأموریت های دولت بین بخشی است یعنی با همکاری جمعی از وزرا قابل اجراست.

احمدی نژاد گفت: برای انجام دادن برخی کارها ده وزارتخانه یا سازمان باید نظر بدهند و اگر همگرایی و همدلی در میان آنها وجود نداشته باشد کارها در نقطه ای متوقف خواهد شد.

وی افزود: در عین حال انجام دادن برخی کارها نیز نیازمند تصمیم مجموعه دولت است.

احمدی نژاد وجود شوراها و کارگروه های مختلف را مؤید این موضوع دانست که انجام دادن برخی کارها با یک وزارتخانه امکان پذیر نیست و کاری بین بخشی است بنابراین همگرایی و روح کار جمعی بسیار اهمیت دارد.

رئیس جمهور گفت: وجه دیگر این موضوع آن است که وزرا یکدیگر و رئیس جمهور را قبول داشته باشند و رئیس جمهور نیز آنان را قبول داشته باشد.

احمدی نژاد افزود: برخی نظر می دهند که فلانی خیلی خوب است، اگر چه تو را قبول ندارد اما او را در کابینه قرار دهید، ما می گوییم خوب است دست او را هم می بوسیم اما کابینه باید همگرا باشد یعنی همه همدیگر را قبول داشته باشند.

وی اظهار داشت: اگر سی جزیره مستقل را کنار هم قرار دهیم خروجی نخواهند داشت بنا بر این توان دولت باید هم افزا باشد نه اصطکاکی، لذا همگرایی و هماهنگی ضروری است.

رئیس جمهور با اشاره به مثالی گفت: هنگامی که استاندار بودم بر سر یک موضوع اختلافی بروز کرد که 50 هزار نفر را تحت تأثیر قرار داد و نزدیک به 50 هزار هکتار از بهترین مراتع کشور آسیب دید.

وی افزود: در آن هنگام از دولت وقت برای حل این مشکل درخواست هایی شد اما به نتیجه نرسید در صورتی که اگر اعتماد دوجانبه بود به سادگی کار انجام می شد.

احمدی نژاد در عین حال گفت: خیلی وقت ها محدوده کار مشخص نیست و نیاز به تقسیم دارد و دولت یک تیم است و فرد فرد نیست و همه اعضای دولت در برابر تصمیمات آن پاسخگو هستند لذا بدون همدلی و همگرایی نمی توانند کارها را پیش ببرند.

رئیس جمهور: انتخابات سطح سیاسی و اجتماعی کشور را صدها پله ارتقا داد

رئیس جمهور گفت: انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری سطح سیاسی و اجتماعی کشور را صدها پله ارتقا داد.

آقای احمدی نژاد در ادامه سخنانش در گفتگوی زنده تلویزیونی از شبکه یک سیما با اشاره به تغییرات گسترده در وزرای پیشنهادی خود در دولت دهم که وعده آن را داده بود افزود: اکنون ذهنیت، مطالبات، شرایط، ضروریات و نیازهای کشور در مقایسه با گذشته تغییر کرده است.

وی گفت: انتخابات گذشته سطح مطالبات مردم و حتی جنس آنها را نیز در بسیاری از مناطق کشور تغییر داده و مأموریت های جدی برای دولت به وجود آورده است.

رئیس جمهور افزود: این تغییرات شاید مقداری مشکلات برای دولت به وجود آورده باشد اما در برخی مسائل دست دولت را باز کرده است.

احمدی نژاد درباره ترکیب علمی کابینه دهم گفت: یازده نفر از وزرای پیشنهادی دکترای تخصصی دارند و این در حالی است که در دولت نهم تعداد اعضای هیئت دولت با این رتبه علمی نه نفر بودند.

وی افزود: در کابینه پیشنهادی دولت آینده یک نفر فوق تخصص، پنج نفر دکترای مهندسی در رشته های مرتبط، شش نفر مهندس "فوق لیسانس" و سه نفر دارای مدرک فوق لیسانس هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه سعی کرده ام نخبگان به دولت آینده راه یابندگفت: وزن علمی دولت آینده و تطبیق تخصص اعضای هیئت دولت با حوزه مأموریت آنها بیش از 17 وزارتخانه را در بر می گیرد.

احمدی نژاد درباره ضرورت تغییر در اعضای هیئت دولت افزود: حضور بیش از اندازه در یک مجموعه موجب از بین رفتن ابتکار عمل و خشکی و جمود آن می شود.

وی گفت: برخی افراد انسان های خوبی هستند اما اگر در یک حوزه حضور طولانی داشته باشند حلقه هایی را در اطراف خود تشکیل می دهند که ما با این شیوه ها مخالفیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در صورتی که تغییر انجام نشود امید آیندگان از بین می رود افزود: جامعه باید نشاط و شادابی داشته باشد و مردم نیز این مسئله را می پسندند.

احمدی نژاد به قانون اساسی و تأکید آن بر تعیین دو دوره برای هر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: ایجاد تغییر در مدیریت ها موجب گردش نخبگان در کشور می شود.

رئیس جمهور: انتخاب سه زن واقعاً بر اساس مطالعه دقیق بوده است

رئیس جمهور در ادامه گفتگوی زنده از شبکه یک سیما درباره چینش کابینه دهم گفت: انتخاب سه زن برای کابینه واقعاً بر اساس مطالعه دقیق بوده است.

آقای احمدی نژاد افزود: قطعاً انتخاب سه زن برای کابینه و پیشنهاد آن به مجلس بنا بر شایسته سالاری بوده است؛ اینکه حتماً سه زن را بخواهیم برای کابینه انتخاب کنیم، اینطور نبوده است زیرا اگر می خواستیم این طور عمل کنیم این موضوع را در انتخابات شعار خود می کردیم.

وی گفت: در یک کنفرانس خبری خانمی از من سؤال کرد که آیا در کابینه تان از زنان استفاده خواهید کرد یا نه که من در جواب گفتم ارزیابی می کنم.

رئیس جمهور با طرح این سؤال که چه کسی گفته مردها بهتر از زن ها مجموعه ها را اداره می کنند افزود: برخی کارها مانند جهاد یا رانندگی کامیون در بیابان کارهای سختی است که آقایان باید در صف اول باشند.

احمدی نژاد با بیان اینکه مدیریت زن ها در جامعه یا ناخواسته کنار گذاشته شده است و یا بعضی مواقع هم خود زن ها خودشان را کنار کشیده اند گفت: اسلام حجاب را گذاشته تا زن ها بتوانند در صفوف اول جامعه حضور داشته باشند همان طور که در زمان انقلاب زن ها هیبت طاغوت را شکستند و همچنین در دفاع مقدس.

رئیس جمهور اضافه کرد: ما زن و مرد را نقطه مقابل هم نمی دانیم بلکه مکمل هم می دانیم و در مسئولیت های اجتماعی هم ما شایسته سالاری را اصل می دانیم.

احمدی نژاد افزود: بعضی ها به من گفتند تو که می خواستی خانم ها را بیاوری به عنوان مثال برای وزارتخانه هایی مانند وزارت تعاون از آنها استفاده می کردی که من در پاسخ گفتم اولاً شما وزارت تعاون را نمی شناسید زیرا بر اساس سند چشم انداز نظام قرار است 25 درصد اقتصاد ملی بر دوش این وزارتخانه باشد، ثانیاً اینکه چرا خانم ها را کوچک می بینید.

وی با بیان اینکه اگر مأموریت های سنگین انسانی هم بخواهیم باید خانم ها را برگزید گفت: این عده از دوستان گفتند چرا در این زمان به خانم ها مسئولیت وزارت داده ای که من در پاسخ گفتم پس کی باید مدیریت وزارتخانه ها را به زن ها داد.

رئیس جمهور افزود: برخی فکر می کنند وقتی خانم ها در مجموعه ای حضور داشته باشند، در آنجا فضای منفی به وجود می آید در حالی که تجربه ما نشان داده هر جا خانم ها بوده اند اتفاقاً فضا اخلاقی شده است.

احمدی نژاد با ذکر چندین مثال از فضای خوب مجموعه هایی که زن ها در آن حضور دارند گفت: مثلاً در دولت وقتی خانم ها نیستند اعضا چند تا شوخی هم می کنند اما وقتی خانم ها هستند مواظبت بیشتری صورت می گیرد.

رئیس جمهور: تا روز آخر باید کارها پیگیری شود

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در زمینه تاثیرگذاری شرایط پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری از جمله زمان پایان کار دولت نهم و آغاز کار دولت دهم بر روند کار خدمات رسانی دولت و پیشبرد امور کشور گفت: بخشی از این امر طبیعی است وقتی دولت تغییر می کند تغییراتی اتفاق می افتد وخدمات رسانی مقداری افت می کند و درگذشته طول زمان این افت شاید بیش از شش ماه و در برخی موارد تا نه ماه بود و از چند ماه قبل از انتخابات یک سستی می آمد تا چند ماه بعد از انتخابات ادامه داشت.

وی افزود: ما سعی کردیم این افت را به حداقل کاهش دهیم اگر خاطرتان باشد ما تاروزهای قبل از انتخابات یعنی روز شروع تبلیغات سفر استانی می رفتیم و کارها را پیگیری می کردیم و آن روزها ما افتتاح داشتیم کلنگ زنی وتصمیم گیری داشتیم ولی خبری اش نکردیم .

احمدی نژاد گفت: برخی افتتاح ها را من نرفتم و طرح های بزرگی هم بود ممکن است برداشت دیگری شود اما در طول دوره تبلیغات جلسات دولت یک روز هم تعطیل نشد و اصلا درداخل دولت هیچ گاه بحث انتخابات به این معنا نشد و درتمام جلسات پیگیری بود وبعد از انتخابات هم ما مرتب جلسات دولت را داشتیم مگر بنا به ضرورتی که باید به استان ها می رفتند و یا تعطیلات تابستانی را که دو هفته بود امسال هم آن را یک هفته کردیم .

وی گفت: همین امروز من خودم از بندر عباس آمدم که هم کارهای آنجا را پیگیری کردم و بازدید از کشتی سازی و افتتاح و آب اندازی وحرکت کشتی به سمت اقیانوس را داشتیم؛ یعنی واقعا سعی کردیم کارها را دنبال کنیم که متوقف نشود.

رئیس جمهور یادآور شد: برای اینکه مردم بدانند ویژگی های کابینه نهم و کابینه دهم را عرض کنم تقریبا اعضای کابینه نهم که الان در دولت نیستند دارند به وزیران جدید در تنظیم برنامه در رای اعتماد کمک می کنند و این معنایش این است که حضور دارند و کارها را دنبال می کنند نمی خواهم بگویم هیچ افتی اتفاق نیفتاده است ولی سرجمع دارند تلاش می کنند که افت قابل توجهی اتفاق نیفتد و امیدواریم این یک فرهنگ شود بالاخره یک وزیر مثل دو امدادی است آورده این چوب را سر این خط و به نفر بعدی می دهد مثل پاسداری است این سرباز دارد الان کشیک می دهد دو ساعت یا چهار ساعتش تمام شود تحویل سرباز بعدی می دهد وخوشبختانه همین روحیه واقعا در دولت نهم بود و همکاران عزیز من آنها که می دانند ما داریم چه کار می کنیم همه آنها می دانند.

احمدی نژاد افزود: آنها هستند و جزو تیم دولت هستند حتما در جای دیگری در خدمتشان خواهیم بود آن هم درجاهای مهم دولت اما حال جزو این دو، سه نفر نیستند ولی خودشان دارند الان کمک می کنند و بخشنامه کرده اند به تمام زیر مجموعه شان که باید کمک و همکاری کنید با وزیر جدید و خودشان هم دارند می روند به جلسات، وقت می گذارند، اطلاعات را می دهند وفضا واقعا این جوری است، نمی خواهم بگویم تا تمام رده ها این است ممکن است جاهایی کسی باشد کارها را زمین گذاشته و غفلت کرده باشد من نمی گویم کما اینکه در یکی، دو نقطه اتفاقی افتاده بود داریم جمع وجورش می کنیم و شماها باید کمک کنید و رسانه ملی و مردم عزیز کمک کنند تا این نهادینه شود یعنی ما وقفه ای نداشته باشیم بنده تا پس فردا هستم بالاخره اگر خدا توفیق ویا عمری داد چهار سال دیگر همین موقع باید بنده تحویل نفر بعدی بدهم و تا روز آخر باید کار را پیگیری کنم چرا باید وقفه بشود؟ داریم تلاشمان را می کنیم خدا هم ان شاء الله عنایت کند.

رئیس جمهور: دولت و مجلس با هم تعامل دارند

رئیس جمهور گفت: دولت و مجلس تعامل جدی و مؤثر دارند اما هماهنگ کردن وزرای پیشنهادی با همه 290 نماینده مجلس ممکن نیست.

آقای احمدی نژاد افزود: برخی از نمایندگان اظهار نظر می کنند که دولت با مجلس هماهنگ نیست در حالیکه منظور آنان از مجلس خود و یا گروهشان است.

وی گفت: دولت با اکثریت مجلس نشست داشته است و با اقلیت نیز نشستی خواهد داشت و در این نشست ها روند انتخاب وزراء و ویژگی های آنان را اعلام کرده و خواهد کرد.

احمدی نژاد گفت: در عین حال معتقدیم همه نمایندگان رأی و جایگاه یکسانی دارند و کسانی که به نمایندگی از مجلس صحبت کنند روش درستی پیش نگرفته اند.

رئیس جمهور تأکید کرد: در عین حال این نکته را نباید فراموش کرد که انتخاب وزرا اختیار و وظیفه رئیس جمهور است و او باید با نگاه خود وزرا را به مجلس معرفی کند و نمایندگان به افرادی پیشنهادی رأی اعتماد می دهند یعنی صلاحیت های عمومی او را تأیید می کنند.

احمدی نژاد گفت: بعضی ها توقع دارند دولت، وزرای پیشنهادی را با آنها هماهنگ کند و خود را نه به عنوان یک نماینده که در مقام مجلس قرار می دهند.

وی افزود: هر چند این افراد قابل احترام هستند اما چطور ممکن است دولت بتواند با 290 نماینده خود را هماهنگ کند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه هماهنگی دولت و مجلس برای اداره صحیح کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است گفت: یک اصل کلی وجود دارد و آن اینکه رئیس جمهور برآیند مطالبات یک ملت است و نه یک منطقه ، بخش و یا یک قشر و به همین علت شخص دوم کشور شناخته می شود و اجرای قانون و بار اداری کشور بر دوش او و دولت است.

رئیس جمهور گفت: قوای مقننه و قضاییه نیز جایگاه پشتیبانی و نظارت دارند البته این به معنای تنزل جایگاه آنان نیست.

احمدی نژاد افزود: برخی تصور می کنند وزیر باید هم از رئیس جمهور و هم از مجلس دستور بگیرد اما این نگاه به فساد در اجرای کارها می انجامد.

رئیس جمهور گفت: وزرا تحت نظر رئیس جمهور فعالیت می کنند و نه تحت نظر مجلس و وظیفه مجلس نظارت بر امور است تا از قانون انحرافی رخ ندهد.

احمدی نژاد افزود: اگر این مرزها مخدوش شود کار پیش نمی رود و این تعامل برای اداره درست کشور ضروری است.

رئیس جمهور: روند انتخاب وزرا را طبق قانون طی کرده ایم

آقای احمدی نژاد با تاکید بر اختیارات رئیس جمهور در انتخابات وزرا طبق قانون اساسی گفت: روند انتخاب وزرا را طبق قانون طی کرده ایم.

رئیس جمهور در ادامه گفتگوی زنده تلویزیونی با اشاره به قوانین مجلس برای ادامه کارها در کشور و کمک دولت برای اجرای بهتر آن قوانین افزود: وزیر دولت از دو جا دستور نمی گیرد.

وی اضافه کرد: وزیر دولت باید با بنده هم هماهنگ باشد که این تلقی، سیستم را به هم می ریزد.

احمدی نژاد با ابراز امیدواری برای اینکه مجلس به وزرای پیشنهادی رای اعتماد دهد افزود: روز رای گیری برای هر وزیر پیشنهادی، مخالفان وزرا صحبت می کنند و در ادامه هم وزیر و رئیس جمهور صحبت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه کارها را فوق قانون و دوستانه جلو می بریم تصریح کرد : البته این موضوع به این معنا نیست که مرز مسئولیت ها و اختیارات و پاسخگویی ها ،‌مخدوش شود که اگر این گونه شود کار کشور جلو نمی رود .

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه وزرا مسئول عملکرد خود هستند و باید مشورت ها را به درستی در دستور قرار دهند افزود : دولت و مجلس با یکدیگر و به صورت دوستانه ،‌کشور را جلو می برند و دست در دست هم ، به فکر پیشرفت کشور هستند .

احمدی نژاد افزود : فضای کنونی بین مجلس و دولت بسیار دوستانه است و با قاطبه مجلس و نمایندگان کارها را پیش می بریم .

وی با اشاره به اینکه وزرا باید توصیه ها را برای انجام دادن بهتر کارها بپذیرند افزود : البته وزرا هم باید ببینند اگر آن توصیه ها در اجرای کار مشکل ایجاد می کند آنها را انجام ندهند .

مجری پرسید : برخی ها می گویند تعدادی از افراد پیشنهادی قطعا رای نمی آورند و دکتر احمدی نژاد هم این موضوع را می داند نظر شما چیست ؟

رئیس جمهور با بیان اینکه شنیده ام برخی از نمایندگان البته دو نفر گفته اند چهار نفر یا پنج نفر از وزرای پیشنهادی حتما رای نمی اورند گفت : نمی دانم این موضوع را از کجا می گویند چرا که الان مجلس تعطیل است و رای هم مخفی است .

احمدی نژاد افزود : نمی خواهم جسارت کنم اما به نظرم می رسد برخی ها می خواهند نظر خود را القا کنند .

وی با اشاره به اینکه افراد آزادند نظر خود را بدهند و جزو حقوق نمایندگی مجلس است گفت: قوا مستقل از هم هستند و نمی توانیم به نماینده ای بگوییم چرا رای دادید یا ندادید اما این بد است وقتی که کابینه ای هنوز معرفی نشده است فردی بگوید که از این لیست پیشنهادی پنج نفر رای نمی آورند .

رئیس جمهور افزود: آیا آن فرد تصمیم گرفته است کاری کند که پنج نفر از وزرا رای نیاورند که این خیلی بد است و به نظرم از تعامل سازنده به دور است و روش درستی برای پیگیری امور کشور نیست .

احمدی نژاد گفت: دیدم که برخی ها آمده اند و در تلویزیون گفته اند به اندازه ای که رئیس جمهور در تلویزیون حرف می زند باید به من هم اجازه بدهید که من هم حرف بزنم سوال این است که بر اساس چه منطقی این حرف را می زنید و با کدام استدلالی این گونه حرف می زنید؟

وی افزود: رئیس جمهور رئیس قوه مجریه و منتخب کل ملت و موظف است قانون اساسی را اجرا کند و باید با مردم حرف بزند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مجلس هر تصمیمی بگیرد باید همه ملت از مجلس تبعیت کنند گفت: چطور برخی افراد توقع دارند که وقتی رئیس جمهور با مردم گفتگو می کند شما هم به عنوان یک نفر به خود حق می دهید به نمایندگی از کل مجلس این گونه اظهار نظر کنید؟

رئیس جمهور گفت: به نظر من این درخواست توقع اشتباهی است و صدا وسیما هم نباید این فرصت را بدهد.

رئیس جمهور: مجلس و دولت یار یکدیگرند

اقای احمدی نژاد افزود : سه نفر می آیند می خواهند فضای میان دولت و مجلس را تحت تاثیرقرار دهند، بعد می گویند دولت به مجلس بی اعتنایی کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به ارتباط صمیمی خود و دولت با بسیاری از نمایندگان تصریح کرد: ما به نمایندگان مجلس شورای اسلامی احترام می گذاریم و من خود را کوچک همه ملت می دانم.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: اینکه گفته می شود رئیس جمهور با مردم سخن گفته و گزارش کار داده است و به من تک نماینده نیز باید به اندازه رئیس جمهور وقت داده شود ،قانونی نیست.

رئیس جمهور گفت: در مجلس فرصت وجود دارد و درباره وزرای پیشنهادی بحث خواهد شد.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه به قول خود به مردم برای ارائه گزارش مفصل پایبند است ا

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.